Search
Close this search box.

OUTDOOR ADVERTEREN

In de basis een massamedium met doelgroepselectiviteit

Snelle bereiksopbouw met hoge contactfrequentie

Zowel nationaal als regionaal inzetbaar

Ideaal voor specifieke “touchpoints” binnen het mediaplan

Er zijn veel manieren om te adverteren, waarvan buitenreclame zonder twijfel de oudste is. Of je nu in de auto zit onderweg naar een klant of staat te wachten op de bus, Outdoor media is er altijd en overal. Deze mediavorm maakt onderdeel uit van het buitenleven van de consument. In de basis is Outdoor adverteren een massamedium met snelle bereiksopbouw en een hoge contactfrequentie. Internet en sociale media zijn zeer belangrijke communicatiekanalen geworden, maar weinig mensen waarderen online adverteren. De meeste mensen vinden het vervelend om constant online advertenties op hun pc of smartphonescherm te zien tijdens het scrollen.

Het werkt, en het zal blijven werken

Ongeacht welke andere vormen van nieuwe media er opduiken, Outdoor advertising maakt deel uit van het straatbeeld. Internet en sociale media zijn zeer belangrijke communicatiemiddelen geworden, maar de meeste mensen vinden het vervelend om constant online advertenties tegen te komen tijdens het scrollen.


Outdoor advertenties hebben vaak een lagere CPM (kosten per duizend) dan andere vormen van media. Je kunt de mediavorm inzitten voor verschillende doeleinden, variërend van branding campagnes tot het promoten van een bepaald product of evenement.

Het werkt, en het zal blijven werken

Ongeacht welke andere vormen van nieuwe media er opduiken, Outdoor advertising maakt deel uit van het straatbeeld. Internet en sociale media zijn zeer belangrijke communicatiemiddelen geworden, maar de meeste mensen vinden het vervelend om constant online advertenties tegen te komen tijdens het scrollen.
Outdoor advertenties hebben vaak een lagere CPM (kosten per duizend) dan andere vormen van media. Je kunt de mediavorm inzitten voor verschillende doeleinden, variërend van branding campagnes tot het promoten van een bepaald product of evenement.

Ontdek onze Outdoor mogelijkheden!

Binnen Outdoor zijn keuzes te maken voor mediakanalen die door hun locatie of gebruik specifieke doelgroepen bovengemiddeld bereiken.

Taxireclame

Een taxi rijdt de hele dag rond en komt op locaties als kantorenparken, treinstations, vliegvelden, congresgebouwen, stadions en uitgaanscentra. Een uniek en ‘in het oog springend’ medium, en zo ook je reclame-uiting.

Vrachtwagenreclame

Met Vrachtwagenreclame biedt Altermedia intensief bereik onder de Nederlandse automobilist. Niet alleen op de snelweg, zoals met snelwegmasten, maar ook op de grote doorgaande wegen.

Schiphol Hotel Shuttle

De Schiphol Hotel Shuttles rijden tussen Schiphol en Amsterdam centrum en staan frequent stil bij hotels en op eye-catching plekken. Het bereik is zeer selectief op internationale toeristen, zakenmensen en overige bezoekers van Schiphol en Amsterdam.

002-analysis

Outdoor advertising in cijfers

De onoverkomelijke vraag, let de doelgroep echt op? De Arbitron National In-Car Study, geciteerd door Forbes online, stelt het volgende: 71% van de geïnterviewden vaak naar de berichten langs de weg kijkt. Meer dan de helft van deze groep van 18 jaar of ouder spraken over iets grappigs dat ze zagen (56%) op een reclamebord langs de weg, 33% werd er door Outdoor advertising aan herinnerd te luisteren naar een radio- of tv-zender. Daarnaast noteerde 26% een telefoonnummer of website-adres vanaf een Outdoor advertentie. Lees HIER het gehele onderzoek!

“We kunnen met tevredenheid terugkijken op de campagne. De resultaten waren positief, we hebben veel reacties gekregen en daarmee een database opgebouwd. De flexibiliteit en het contact is erg prettig”
Jeroen Lugtenburg, medewerker Marketing & Communicatie
Maxxis
"Altermedia biedt ons de mogelijkheid om te adverteren met impact en op verrassende locaties. Ze zijn erg flexibel en denken altijd mee met kansen voor Qmusic"
Jorn Agterberg, Marketing Manager
Qmusic

Meer weten over
de mogelijkheden van
Outdoor adverteren?