OUT OF HOME ADVERTEREN

lorum ipsum lorum ipsum

Onder Out of Home adverteren vallen alle reclame-uitingen welke buitenshuis geplaatst worden. Traditioneel omvat dit alles, van billboards tot bushokjes, taxi’s, vrachtwagens en alles daartussenin. Als je een advertentie buiten je huis ziet (en je zit niet op je mobiel!), dan kijk je waarschijnlijk naar een soort OOH-advertentie. Meestal gaat het om plaatsen in de openbare ruimte die zichtbaar zijn vanaf de openbare weg of waar veel bezoekers of voorbijgangers zijn.

Naamsbekendheid genereren​

Out-of-home adverteren heeft een zeer snelle bereiksopbouw. Het doel is vaak naamsbekendheid genereren of een campagne onder de aandacht brengen. Met Out-of-home kun je advertenties aanpassen op dagen, periodes, locaties en doelgroepen. Wil je je richten op studenten? Dan het kan bereik vergroot worden door het plaatsen van campagnes op locaties waar studenten vaak te vinden zijn. Denk aan de Universiteit of verschillende horecagelegenheden.

Oud en vertrouwd

Volgens de Edelman Trust barometer zegt in 2018 maar liefst 33% van de Nederlanders het vertrouwen te hebben verloren in social media. Slechts een magere 19% vertrouwt het medium nog en dat beïnvloedt de effectiviteit van reclame. Out of Home daarentegen gaat als een speer. Ruim de helft van de consumenten (56%) vertrouwt dit medium. Daar kun je je voordeel mee doen!

Maar...

… dat betekent niet dat we de rug moeten keren naar social media. Het gaat erom dat je jouw mediakanalen crossmediaal inzet. Als een doelgroep wordt blootgesteld aan online advertenties en vervolgens out of home onder ogen krijgt, neemt het vertrouwen in een merk juist toe, aldus Adformatie. We kennen Out-of-Home reclame nu al zo lang, het maakt deel uit van het openbare, dagelijkse leven. Daarnaast is het glashelder dat het om reclame maakt!

DATA OVERWINT!

Volgens Peter Wiegman van Outreach gaat data ook een steeds belangrijkere rol spelen in de out-of-home branche. Data gedreven OOH campagnes leveren meer zichtbaar resultaat op. Meten is weten, wordt dat ook wel genoemd.

Bij Vrachtwagenreclame liepen wij hier ook tegenaan. Daarom zijn wij sinds 2019 begonnen met het live tracken van onze vrachtwagenvloot. Wanneer je een Vrachtwagenreclame campagne bij ons boekt, ontvang je een dashboard met alle data omtrent jouw campagne.

Ontdek onze Out-of-home mediakanalen!

Twijfel je over welk mediakanaal voor u relevant is? Kijk dan eens bij onze Indoor en Outdoor mogelijkheden binnen Out-of-home adverteren voor meer informatie.
Toiletreclame
Toiletreclame Digitaal
Vrachtwagenreclame
Taxireclame
WoW Screens
SpiegelStickers
PlusVilt
Schiphol Hotel Shuttle

Indoor adverteren

DigitaleToiletreclame-600x400

Outdoor adverteren

Vrachtwagenreclame-600x400

Meer weten over
de mogelijkheden van
Out-of-home adverteren?