OUT OF HOME ADVERTEREN

Adverteren met een zeer snelle bereiksopbouw

Onder Out of Home adverteren vallen alle reclame-uitingen welke buitenshuis geplaatst worden. Traditioneel omvat dit alles, van billboards tot bushokjes, taxi’s, vrachtwagens en alles daartussenin. Als je een advertentie buiten je huis ziet (en je zit niet op je mobiel!), dan kijk je waarschijnlijk naar een soort OOH-advertentie. Meestal gaat het om plaatsen in de openbare ruimte die zichtbaar zijn vanaf de openbare weg of waar veel bezoekers of voorbijgangers zijn.

Naamsbekendheid genereren​

Out of Home adverteren heeft een zeer snelle bereiksopbouw. Het doel is vaak naamsbekendheid genereren of een campagne onder de aandacht brengen. Met Out of Home kun je advertenties aanpassen op dagen, periodes, locaties en doelgroepen. Wil je je richten op studenten? Dan het kan bereik vergroot worden door het plaatsen van campagnes op locaties waar studenten vaak te vinden zijn. Denk aan de Universiteit of verschillende horecagelegenheden.

Oud en vertrouwd

Volgens de Edelman Trust barometer zegt in 2018 maar liefst 33% van de Nederlanders het vertrouwen te hebben verloren in social media. Slechts een magere 19% vertrouwt het medium nog en dat beïnvloedt de effectiviteit van reclame. Out of Home daarentegen gaat als een speer. Ruim de helft van de consumenten (56%) vertrouwt dit medium. Daar kun je je voordeel mee doen!

Maar...

… dat betekent niet dat we de rug moeten keren naar social media. Het gaat erom dat je jouw mediakanalen crossmediaal inzet. Als een doelgroep wordt blootgesteld aan online advertenties en vervolgens out of home onder ogen krijgt, neemt het vertrouwen in een merk juist toe, aldus Adformatie. We kennen Out-of-Home reclame nu al zo lang, het maakt deel uit van het openbare, dagelijkse leven. Daarnaast is het glashelder dat het om reclame maakt!

Oud en vertrouwd

Volgens de Edelman Trust barometer zegt in 2018 maar liefst 33% van de Nederlanders het vertrouwen te hebben verloren in social media. Slechts een magere 19% vertrouwt het medium nog en dat beïnvloedt de effectiviteit van reclame. Out of Home daarentegen gaat als een speer. Ruim de helft van de consumenten (56%) vertrouwt dit medium. Daar kun je je voordeel mee doen!

Maar...

… dat betekent niet dat we de rug moeten keren naar social media. Het gaat erom dat je jouw mediakanalen crossmediaal inzet. Als een doelgroep wordt blootgesteld aan online advertenties en vervolgens out of home onder ogen krijgt, neemt het vertrouwen in een merk juist toe, aldus Adformatie. We kennen Out-of-Home reclame nu al zo lang, het maakt deel uit van het openbare, dagelijkse leven. Daarnaast is het glashelder dat het om reclame maakt!

DATA OVERWINT!

Volgens Peter Wiegman van Outreach gaat data ook een steeds belangrijkere rol spelen in de out-of-home branche. Data gedreven OOH campagnes leveren meer zichtbaar resultaat op. Meten is weten, wordt dat ook wel genoemd.

Om deze reden zijn wij in 2019 begonnen met het live tracken van onze vrachtwagenvloot. Wanneer je een Vrachtwagenreclame campagne bij ons boekt, ontvang je een dashboard met alle data omtrent jouw campagne!

Ontdek onze Out of Home mediakanalen!

Twijfel je over welk mediakanaal voor u relevant is? Kijk dan eens bij onze Indoor en Outdoor mogelijkheden binnen Out of Home adverteren voor meer informatie.
Toiletreclame
Toiletreclame Digitaal
Vrachtwagenreclame
Taxireclame
WoW Screens
SpiegelStickers
PlusVilt
Schiphol Hotel Shuttle

Indoor adverteren

DigitaleToiletreclame-600x400

Outdoor adverteren

Vrachtwagenreclame-600x400

Digital Out of Home

We leven in gouden tijden voor DOOH, aldus Adformatie. Opvallende uitingen in openbare ruimtes kunnen door uw doelgroep niet genegeerd, geblokt of weggeklikt worden. Voeg daar digitale elementen aan toe, en ze zijn helemaal niet meer te missen.
Ontdek de voordelen van DOOH!

Digital Out of Home

We leven in gouden tijden voor DOOH, aldus Adformatie. Opvallende uitingen in openbare ruimtes kunnen door uw doelgroep niet genegeerd, geblokt of weggeklikt worden. Voeg daar digitale elementen aan toe, en ze zijn helemaal niet meer te missen.
Ontdek de voordelen van DOOH!

“Ik werk al sinds de start van het bedrijf met Altermedia horecareclame. Ook voor het bedrijf Kamernet kunnen we effectief met onze doelgroep communiceren buiten de online uurtjes! Effectief medium en zeer professionele partij om mee samen te werken.“
Erik Doedens, CEO
Kamernet
“Altermedia levert kwaliteit op het gebied van OOH media. Door mee te denken met de klant, goed contact en snel schakelen is er altijd sprake van maatwerk.”
Michel de Vries, Marketing & Communicatie
Holland Casino Groningen en Leeuwarden
“Onze samenwerking met Altermedia is erg fijn. Ons contactpersoon is vriendelijk, reageert snel en denkt mee. Samen met Altermedia weten wij onze doelgroep goed te bereiken en dit zien we dan ook terug in onze verkoopcijfers.”
Lola de Winter, Marketeer
Stadstheater Zoetermeer
“Voor de Eurekaweek hebben we onze studentencampagne via Altermedia laten lopen en hij was erg succesvol! We zagen in een korte tijd een groot aantal studenten wat gebruik heeft gemaakt van de korting”
Maaike Baas, Junior Marketeer
Luxor Rotterdam
“Mariska van Altermedia denkt goed mee over de inzet van media, om zo onze doelgroep (alle Rotterdammers) met de campagne te bereiken. Ze is prettig in de omgang en erg attent. Dit helpt enorm in de samenwerking en maakt ons enthousiast deze voort te zetten.”
Ingeborg Ekkelenkamp, Marketing, Communicatie & PR
Gemeente Rotterdam
"Altermedia biedt ons de mogelijkheid om te adverteren met impact en op verrassende locaties. Ze zijn erg flexibel en denken altijd mee met kansen voor Qmusic"
Jorn Agterberg, Marketing Manager
Qmusic
"Altermedia is een hele fijne organisatie om mee te werken. Nu er door Corona steeds veranderingen optreden bewegen zij flexibel mee, en zorgen voor een heldere communicatie."
Amber van Schagen, Brandmanager

Meer weten over
de mogelijkheden van
Out of Home adverteren?